Скрипторий: Lizardfolk (player core 2) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Ancestry - lizardfolk (player core 2)

Назад к списку всех объектов Player Core 2
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Ancestry - lizardfolk (player core 2)

Lizardfolk
Ancestry
Uncommon Humanoid Lizardfolk
Source Player Core 2
Lizardfolk are scaled humanoids with a history that stretches into the distant past.
Lizardfolk are consummate survivors, heirs to empires considered ancient even by the elves.
Lizardfolk move through the societies of other humanoids with the steely reserve of born predators. They have a well-deserved reputation as outstanding rangers and unsentimental fighters. Though lizardfolk have adapted to many different environments, many of them still prefer to remain near bodies of water, using their ability to hold their breath to their advantage. As a result, they usually prefer equipment that is not easily damaged by moisture, eschewing leather and metal for gear made of stone, ivory, glass, and bone.

You Might...

  • Hold your people's history in high regard and look to the past for solutions to present problems.
  • Strive to adapt perfectly to your environment while also keeping your culture and traditions intact.

Others Probably...

  • Assume you are beholden to tradition and have ancient knowledge.
  • See you as cold-blooded and callous due to your subdued physical reactions.

Physical Description

Lizardfolk vary depending on their environment, but share toothy snouts and long, powerful tails. Many sport dorsal spikes or flashy neck frills that hint at their clan lineage. Lizardfolk reach physical adulthood at age 15 and live up to 120 years. The average lizardfolk stands 6 to 7 feet tall, but grows throughout their lifetime, gaining strength and size with age.

Society

Known among themselves as iruxis, lizardfolk are raised communally from the moment they break from their shells. They have an oral tradition stretching back thousands of years, brought to life through epic poems, evocative carvings, and ancestral rites performed among fields of fossilized bone. Lizardfolk are passionate astrologers with one eye on the future. If they seem slow to act, it's because their long history has taught them the value of patience.
True iruxi settlements are often overlooked, as they are partially or mostly submerged in water. Lizardfolk bones often adorn the walls, as many lizardfolk believe these remains can be animated by ancestral spirits when the residents are in danger.

Beliefs

Most iruxis are unconcerned with heavy questions of morality and focus their efforts on a local level. Iruxi religion plays a large role in their culture, but in a heavily practical way, blending animism and ancestor worship with druidic rites. Of the gods, only Gozreh is commonly revered.
Popular Edicts keep memories of the past alive, wait for your prey, adapt your plans to fit the environment
Popular Anathema defy the will of the stars

Names

Lizardfolk names are typically chosen by the clan's astrologer in accordance to omens and which star signs are ascendant when an iruxi egg hatches.

Sample Names

Arasheg, Barashk, Essaru, Enshuk, Gishkim, Hazi, Inishish, Kutak, Nasha, Shulkuru, Tizkar, Utakish, Zelkelek

Lizardfolk Mechanics

Hit Points

8

Size

Medium

Speed

25 feet

Attribute Boosts

Strength
Wisdom
Free

Attribute Flaw

Intelligence

Languages

Common
Iruxi
Additional languages equal to your Intelligence modifier (if it's positive). Choose from Amurrun, Boggard, Draconic, Elven, Fey, Jotun, Thalassic, and any other languages to which you have access (such as the languages prevalent in your region).

Aquatic Adaptation

Claws

Your sharp claws offer an alternative to the fists other humanoids bring to a fight. You have a claw unarmed attack that deals 1d4 slashing damage, is in the brawling group, and has the agile and finesse traits.